Jak efektywnie pozyskiwać klientki jako konsultantka Avon?

Jak efektywnie pozyskiwać klientki jako konsultantka Avon?


Podjęcie pracy konsultantki w firmie Avon to dobry sposób na uzyskanie dodatkowego dochodu. Jego wysokość jest jednak zależna od ilości rozprowadzonych kosmetyków. Aby uzyskać jak najlepsze efekty sprzedażowe, trzeba więc posiadać umiejętność efektywnego pozyskiwania klientek. Wbrew pozorom nie jest to trudne pod warunkiem, że zastosujemy się do kilku prostych wskazówek!


Baza klientów - połowa sukcesu


Przed podjęciem pracy w charakterze konsultantki powinnyśmy zastanowić się nad tym, jakim osobom będziemy sprzedawać kosmetyki. Im szersza jest baza naszych potencjalnych klientek, tym większe jest prawdopodobieństwo osiągnięcia sukcesu w sprzedaży. Początkowo na listę można wpisać członków rodziny oraz znajomych np. z pracy. Z czasem listę należy jednak poszerzać, tak aby grupa docelowa naszych działań była jak największa.


Jak określić grupę docelową?


Z racji na szeroki asortyment produktów oferowanych przez firmę Avon trzeba zadbać o to, aby baza naszych klientów była jak najbardziej zróżnicowana. W tym celu warto się zastanowić, jakiego rodzaju kosmetyków poszukują na przykład osoby młode, w średnim wieku czy starsze, singielki i matki czy kobiety wykonujące różne zawody. Trzeba też przemyśleć, jaki styl życia preferuje każda z naszych grup - dzięki takiemu podejściu lepiej dostosujemy naszą ofertę do oczekiwań konkretnych klientek i oszczędzimy sobie i naszym odbiorczyniom nietrafionych produktów.



Postaw na komunikację


Wysokie kompetencje komunikacyjne to czynnik, który ma duży wpływ na pozyskiwanie klientek. Aby zachęcić je do korzystania z naszych usług, powinnyśmy przede wszystkich słuchać o ich potrzebach, a przy tym ciekawie opowiadać o poszczególnych produktach. Indywidualne podejście i umiejętność prowadzenia rozmowy z każdym sprawi, że klientki będą chciały do nas wracać.


Działania w mediach społecznościowych


Kluczem do efektywnego pozyskiwania klientek może być promowanie naszych działań w Internecie. Z pewnością w naszym otoczeniu funkcjonuje mnóstwo kobiet, które skorzystałyby z oferowanych przez nas usług, ale niestety nie wiedzą, że jesteśmy konsultantkami. Można to jednak szybko zmienić. Wystarczy założyć konto tematyczne w kilku popularnych portalach społecznościowych i promować swoją działalność. Dobrym sposobem może być też prowadzenie bloga na którym będziemy np. opisywać właściwości wybranych kosmetyków firmy Avon lub recenzować produkty.


Współpraca z lokalnymi salonami kosmetycznymi


Lokalne salony kosmetyczne to miejsca pełne kobiet, które mogą stać się naszymi klientkami. W celu dotarcia do nich powinnyśmy nawiązać współpracę z właścicielami poszczególnych salonów. W ramach kooperacji możemy przekazać salonom próbki kosmetyków oraz katalogi wraz z naszymi wizytówkami. Taka współpraca powinna przynieść obopólne korzyści, zarówno nam, jak i salonom, które będą mogły wręczać swoim klientkom darmowe upominki i jednocześnie reklamować naszą działalność.